יום שבת, 26 בינואר 2013

עוגת חתונה - סמל לתחילתם של חיים זוגיים

עוגת חתונה נחשבת בתרבות המערבית לסמל איחוד, מחויבות ושיתוף. לאחר טקס החתונה נוהגים לפרוס פרוסה אחת ראשונה משותפת לחתן ולכלה, להאכיל האחד את השנייה, ומשם לחלקה לשאר אורחי האירוע.
רוב עוגות החתונה מעוצבות ומפוסלות, לרוב נבנות מקומות של עוגות בגדלים ובצורות שונות, עליהן נבנה הציפוי והדקורציה. העוגה מקושטת בעיטורי סוכר ומרציפן, ובראשן בד"כ, נהוג לשים דמויות חתן וכלה, הניתנות גם הן לאכילה או נשמרות כמזכרות ליום המאושר.
ישנן מסורות ואנקדוטות שונות לגבי עוגת החתונה, סיפורים שעוברים במשפחה מדור לדור ומושמעים מסבתא לבת, לנכדה וכן הלאה. ישנה מסורת יפה, שכפי שנהוג לשתות מיין המקודש תחת החופה למזל ומציאת החתן המיועד, כך נהוג לחלק לכול אחת מהרווקות באירוע, חתיכה מעוגת החתונה ולברכה במזל טוב.
עוגת החתונה המסורתית עברה הרבה מאוד תהפוכות, שינוי צורה וחומרי גלם והפכה פופולרית יותר ויותר עם התקדמות המדע, הקירור ובצק הסוכר. כול אלו הטיבו עם איכותה של העוגה ועמידותה. 
עוגות חתונה נחשבות לסמל סטאטוס. בבתי מלוכה ונסיכויות רבות בעולם, טקס חיתוך העוגה הוא טקס נחשב לאחר טקס החתונה העיקרי ושמור לו מקום רב של כבוד והדר. ידוע אף על מכירות פומביות שנערכו, בהן נמכרו חתיכות מעוגות חתונה של סלבריטאים וידוענים בכסף רב!!! 
בנושא עיצוב העוגה, אין סוף לאפשרויות, לפיסולים ולרעיונות הניתנים ליישום. ניתן להתחיל בקומה אחת של עוגה ולהגיע למספר רב של קומות, לעצב כול קומה בעיצוב נפרד או לבצע עיצוב אחיד, הצבע גם הוא ניתן לגיוון, פיסול דמויות, עיצוב סרטים, שימוש במחרוזות ומה לא. ככול העולה על רוחם ודמיונם של הזוג המתחתן. ישנה אף עוגת חתונה, של השף לין מנסל,  ששברה שיא עולמי ונכנסה לספרו של גינס כעוגת החתונה הגדולה בעולם. העוגה מתנשאת לגובה של כ-5 מטרים, בעלת 7 קומות ושוקלת כ- 7 קילו!!! העוגה המוגמרת הוכנה מכ- 700 עוגות בסיס וצוות העוסקים במלאכה נאלץ להיעזר במנוף בכדי להביא את היצירה לשלמותה. את התקציב שהוציאו בני הזוג על "מפלצת הקרם" לא דובר. כמובן שזו הגזמה ורוב הזוגות מעדיפים עוגה שלא תגנוב את מרכז העניינים אלא תהווה תוספת מהודרת ומכובדת, אחרי שמלתה של הכלה. 
עוגות חתונה מעוצבות יכולות לדבר. הן יכולות לספר סיפור היכרות מקסים, להדגיש נקודות מפנה בחיים הזוגיים, לציין בדיחה פרטית, להלל את הזוגיות, לרגש, ובעיקר להפיק את אפקט ה - WOW. מצ"ב קישור לסרטון המעלה כמה דוגמאות מעניינות לפתיחת התיאבון.
עוגת החתונה נועדה לסמל את תחילתה של הזוגיות, של השותפות, של האיחוד המאושר. עוגה מעוצבת וטעימה יכולה להפוך את אירוע החתונה למתוק אף יותר. התמונות ודמויות החתן - כלה המעוצבות יעידו על כך לדור ההמשך.

עוגות חתונה מעוצבות - עוגה שתשדרג לכם/ן את החתונה ותוסיף צבע ומתיקות.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה