יום שבת, 26 בינואר 2013

עיצוב עוגות, זמן איכות ומה שביניהם

תהליך ייצור ועיצוב עוגות יכול להיות חוויה מהנה ומאתגרת הן להורים שבינינו והן לילדים. זמן איכות של קירוב, שיתוף, יצירה ולימוד ערכים של ביחד, לקיחת אחריות של היחיד, והתאמצות עד להבאת דבר לשלמותו. בהגיענו להכין עוגה נדרשת חשיבה מקדימה, בחירת הרכיבים, קניית המוצרים, חישוב כמויות והבניית תהליך היצירה. כול זה יכול להיעשות בשיתוף עם ילדנו. חוויה זו בהחלט יכולה להיחשב לחוויה לימודית וערכית בעודנו ניגשים אליה בחשיבה פתוחה ולהשגת מספר מטרות, הן הכנת העוגה והן יצירת זמן איכות מקרב.

אירוע יום הולדת קרב ובא יכול להתחיל כחוויה מהנה ומרגשת כאשר נחליט לשתף את ילדנו בתהליכים ולא נשאיר לעצמנו את לקיחת ההחלטות בצורה בלעדית. ניתן לתת מרחב תמרון ולקיחת אחריות על הכנת הקישוטים, בחירת הפעלה לאירוע עצמו או הכנת העוגה באופן שיתופי. ילד בגיל המתאים לכך, יכול לבחור בעצמו איזו עוגה הוא רוצה, לערוך מעין מחקר קטן, להבין את מרכיבי העוגה ואף לערוך רשימת קניות ולתכנן את הכנתה. אכן, זו משימה. משימה מהנה שבסופה ילמד הילד אחריות מהי ושמאמצים אכן מביאים לתוצאות, ובמקרה הזה, התוצאה מתוקה במיוחד.

סדנאות בצק כהפעלה לימי הולדת פועלת גם היא על עקרונות השיתוף, הקירוב, לקיחת אחריות של היחיד, עבודה בקבוצה, פיתוח היצירתיות והבנת משמעות המאמץ המוביל לתוצאה מוגמרת. אנו משיגים מספר מטרות והישגים, כאשר כול הצדדים, הן המבוגרים יותר והן הילדים, יוצאים נשכרים בסופה. כבר דובר רבות על כך שסדנאות אוכל, אפייה ויצירה הן תרפיה בעיסוק, דבר המפתח ומרגיע מוח, לב ונפש. אין דבר משובב יותר מאשר יצירת משהו חדש לגמרי. תוצאה מושלמת, צבעונית וטעימה שאך לפני שעה קלה הייתה בלילה של חומרים כמעט בלתי מזוהים. העיסוק עם בצק, בצק סוכר, חשיבה על יצירת הדמויות, צביעת הבצק ועבודה עם הידיים, יכולה להניב תוצאות מועילות ולא רק בצורת עוגה מעוצבת. חשיבות עבודת היחיד בתוך צוות, פיתוח היצירתיות העצמית והחברתית, עזרה לזולת והנאה מהתהליך כמו מהתוצאה, הן ערכים חשובים הנבנים בדרך כיפית ומאתגרת.

כהורים, חשוב לנו להקנות ערכים בכול הזדמנות שהיא, להקדיש זמן איכות, להיות גם חברים ולספק לילדנו את כול הצרכים להם הם נזקקים.

לסיכום, ניתן לראות בכול סיטואציה את הצד המחייב שבה ואת הצד הכיפי שבה, את המרכיב של המשקפיים הורודות לעומת אלו האפורות. אנו יכולים לבחור לקחת את "שני העולמות", ובמקרה הזה ליהנות מהעוגה, ולהשאיר אותה שלמה.

http://img.im/i/gdyb67
שירננה עוגות מעוצבות http://shiranana.co.il/ 052-6599997
מקור המאמר: Articles.co.il/שירן שמעוני

עוגות מעוצבות ימי הולדת לקטנטנים, בנים, בנות ובוגרים
עוגות מעוצבות לימי הולדת לקטנטנים, בנים, בנות ובוגרים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה