יום שלישי, 10 בספטמבר 2013

על טעם, ריח ועוגות

והיום קצת על טעם ועל עוגות, מדוייק יותר לומר, נותני טעם.
הארומה המשפרת והמקנה לכול עוגה ועוגה את טעמה המיוחד והייחודי.
אנשים שונים תופסים ריחות שונים כמעניינים, מרגשים, נעימים, דוחים וכיו"ב.
ארומה היא אינה חד משמעית ואינה מדע מדוייק, כאן כול אחד ואחת יכולים לבחור.
טעם עוגות ניתן לשינוי. 
המרכיבים והחומרים הבסיסיים שהם בעצם יסודות העוגה חייבים להשמר כמות שהם
בכמויות הנכונות וביחסים ההמתאימים, בכדי שהעוגות שאנו אופים אכן יצאו כמו שאנו רוצים.
לא כך בנותני הריח, משפרי הטעם והריח. 
טעמים ומשפרי ריחות ניתנים לגיוון, לשיפור, להוספה ולהפחתה, הכול בהתאם למה שהינכם אוהבים בעוגה שלכם.
* המלצה חשובה:
כשהינכם מארחים, ואופים עוגה לכבוד המאורע, עדיף ורצוי למתן טעמים. טעמים חזקים מידי עלולים לקלקל את חווית טעימת העוגה וההנאה ממנה. זכרו, לכול אחד ואחת העדפה שונה לטעמים ולריחות האהובים עליהם.

וניל - לצמח זה פירות המכילים זרעים בעלי ארומה ייחודית. 
טעם הווניל בקצפות, בעוגות ובגלידות יכול להתקבל מהוספת תמצית וניל, מבישול תרמילי וניל שנחרצו או נחצו לאורכם בנוזל ההכנה, משימוש בסוכר וניל ומאבקת ונילין. הווניל הטבעי נותן למוצר צבע חום עד צהבהב לפי הריכוז.
מיץ וגרידת לימון או תפוז - מיני עצים ממשפחת ההדרים בעלי טעם וריח ייחודיים, כול אחד בפני עצמו.
גרידת לימון או תפוז לבלילת העוגה שלנו מעניקה טעם וריח המחזקים ומשפרים את שאר הטעמים, מבליטים ארומות ואף ממתנים מעט טעמים נגדיים חזקים.
תה ארל גריי - הוא תערובת תה שחור המבושמת בשמן אתרי הממוצה מקליפת ברגמוט.
ארל גריי משמש כנותן טעם בעוגות וממתקים.
 קינמון -  לקינמון טעם מעקצץ ייחודי ומשתמשים בו לתיבול עוגות, עוגיות, קינוחים ומנות אחרונות המכילות פירות (מומלץ עם תפוחים). הרפואה הטבעית ממליצה בחום על שימוש בקינמון במאכלים ובשתייה ונחשב לבעל סגולות רפואיות רבות.
 זנגביל (ג'ינג'ר) - טעמו חריף ומרענן. מעניק טעם ייחודי ומיוחד ונחשב גם הוא ברפואה המסורתית והטבעית כתבלין בעל סגולות ותכונות רפואיות מעולות.
 מי ורדים - תוצר לוואי של תהליך זיקוק עלי כותרת הוורד. ניחנים בארומה חזקה ובעיקר משמשים בקינוחים מתוקים כגון: סחלב, עוגיות מעמול, פלודה, רחת לקום, מלבי, גלידות מסויימות ועוד. 
רום - משקה אלכוהולי חזק המופק מתוצרי לוואי של קנה הסוכר, כגון דבשה ומיץ קנה הסוכר, בתהליך של תסיסה וזיקוק. לרום ריח עז אופייני וטעם מתקתק.
 פולי קפה -  מעניק את הארומה הייחודית של טעם הקפה לעוגות, עוגיות, קינוחים ומאפים. מכיל שמנים אתריים הייחודים לפולי הקפה. הרפואה המסורתית והטבעית חלוקות עד היום בדעתן האם הקפה הינו מומלץ או אסור. המלצתי האישית בלבד, הכול עניין של מינון בחיים....
תמצית שקדים - מעניק את טעמם הייחודי של שקדים (ישנם המרירים בטעמם וישנם המתוקים יותר). ניתן להשתמש גם בליקר האמרטו, שטעמו הוא מריר-מתוק.
גזר -  הוא ירק שורשי, אשר מאופיין בצבעו הנע בין כתום עז ללבן, וכן במרקמו הקשה והפריך,ובערכו התזונתי הרב. גזר מגורד משמש להכנת עוגות ורפרפות (פודינג). טעמו מתקתק, בעת בישול הוא הופף אף למתוק יותר. הגזר מעניק לעוגות את צבען טעמן וריחן האופייני.

שירננה עוגות מעוצבות וסדנאות בצק סוכר
שירננה עוגות מעוצבות לאירועים

Proctor Silex 62509R 5-Speed Hand Mixer, White 



     
 Sunbeam FPSBHS0302 250-Watt 5-Speed Hand and Stand Mixer Combo, Black


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה